Последователи

ТЪРСИ РЕЦЕПТИ В БЛОГА!

вторник, 1 април 2014 г.

Дебеланки



Видях ги в сайта на Веселият готвач и веднага ги забърках.
Много ,много ни харесаха.
Благодаря за хубавата рецепта!
Пиша оригиналната рецепта и някои допълнения от мен.



Продукти
500 г брашно
600 мл прясно мляко
2 бр. пакетчета суха (по 7 г) мая или едно кубче прясна 40 г) /Аз сложих 1 пакетче суха/
50 г масло
3 бр. яйца
300-400 г овче саламурено сирене
1 с.л.(равна) захар
1 с.л. (равна) сол



Начин на приготвяне:
Млякото се затопля и в него се разтварят маслото, солта, захарта и маята.
Слагат се яйцата и се разбива с миксер. /Бърках на ръка с тел/
Оставя се 5-10 минути да шупне./Не чаках да шупне защото без брашно няма как да стане. /
 Слага се брашното и се бие с миксер /обърках с тел/до получаване на лепкаво, рядко тесто.
Слага се натрошеното сирене и се обърква добре.
Оставя се около половин час да стане на шупли.
Сух тиган или глинен сач се натрива с мазнина - или с парче сланина, или с намазнен кухненски креп.
Загрява се на по-слаб огън, при мен на 4-5 степен от 9.
 С черпак се слага тесто в тигана и се разстила да се получи по-плосък кръг.
 Тестото е лепкаво и кръгът никога не е идеален, целта е просто тестото да се разстеле възможно най-добре.
 Оставя се до получаване на хубав кафяв загар.
През това време тестото се издува и става въздушно и пухкаво. Дебеланката се обръща с лопатка и се изпича от другата страна.
 За следващата тиганът отново се натрива с мазнина.
Дебеланките се сервират горещи, ние ги ядем с айран, но може да се покапят с мед, да се намажат с мармалад, желе или друго сладко по желание.

Дебеланките могат да се направят и без сирене




9 коментара:

  1. Зиче,изглеждат апетитни!Златни ти ръце!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бойче и вкусни миличка ,пък и лесни !
      Прегръдки от мен!

      Изтриване
  2. Много апетитни, Зиче! Идва ми да заръфам една веднага :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Илианче направи ли ги ,че ти си бързачка на тези работи:)
      Прегръдки!

      Изтриване
  3. Ама какво заглавие, само за гладни дами на диета. :)
    Чудни са, Живе, хубава вечер ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери ,така си беше заглавието ама на мен ми хареса защото аз още не съм почнала диетата и сега си хапнах ,ако ,че съм дебела ха ха ха...
      Прегръщам те!

      Изтриване
  4. Много вкусно изглеждат Зиче, казвай в кой квартал си да идвам за една две :)

    ОтговорИзтриване
  5. Здравче, напълно отговарят на името си и съм уверена че са вкусни!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване